۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷
اتحادیه اروپا پنج فرد و سه نهاد اسرائیلی را تحریم کرد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر ۱۴۰۳) تحریم‌هایی را علیه پنج فرد و سه نهاد اسرائیلی اعلام کرد و آنها را مسئول «نقض جدی و نظام‌مند حقوق بشر» علیه فلسطینیان در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی توصیف کرد.

یورونیوز: اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر ۱۴۰۳) تحریم‌هایی را علیه پنج فرد و سه نهاد اسرائیلی اعلام کرد و آنها را مسئول «نقض جدی و نظام‌مند حقوق بشر» علیه فلسطینیان در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی توصیف کرد.

گروه «تساف ۹» از جمله این تحریم‌شوندگان است؛ گروهی که متهم به ممانعت مکرر از عبور کامیون‌های کمک‌های بشردوستانه برای تحویل غذا، آب و سوخت به نوار غزه است. علاوه بر این، بن زیون گوپستین، بنیانگذار و رهبر سازمان «لهافا»، و ایساچار مان که اتحادیه اروپا او را بنیانگذار یک پایگاه غیرمجاز در کرانه باختری اشغالی توسط اسرائیل توصیف می‌کند نیز در این فهرست قرار دارند. ایالات متحده آمریکا نیز پیش‌تر دو گروه تساف و لهافا را تحریم کرده است.

این تحریم‌های تازه، تحت رژیم جهانی تحریم‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا، شامل مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به کشورهای اتحادیه اروپا می‌شود. با احتساب فهرست‌ تحریمی روز دوشنبه، درحال‌حاضر ۱۱۳ شخص حقیقی و حقوقی و ۳۱ نهاد از طیف وسیعی از کشورها تحت تحریم‌های این رژیم حقوقی قرار گرفته‌اند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha