۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
تجزیه و تحلیل داده‌ها در حوزه مارکتینگ چه تاثیری دارد؟

مدیرعامل گروه" دی ان ای یونیون "(dnaunion) با اشاره به اهمیت داده و دانش تحلیل و نقش مراکز آموزشی در حوزه مارکتینگ گفت : داده و تحلیل به بهبود عملکرد شرکت‌ها کمک می‌کند.

ناصر پاشاپور نیکو، در نشستی خبری  با تاکید بر اینکه dnaunion  از سال ۱۳۸۰ به طور مداوم در حال جمع آوری داده بوده افزود : این اطلاعات از سه حوزه رسانه، بخش خرده‌فروشی و گروه مصرف‌کننده جمع اوری شده و شامل اطلاعاتی مانند محصولات موجود در خرده‌فروشی‌ها، رفتار خرید مصرف‌کنندگان و میزان استفاده مخاطبان از رسانه‌ها، است.

وی در ادامه پایش فروش خرده فروشی ها را شامل میزان گردش کالا از تولیدکننده به مصرف کننده دانست و اضافه کرد: اندازه، سهم و روند بازار، میزان نفوذ و حضور، پروموشن ها و قیمت مصرف کننده در این بخش بررسی می شود.

همچنین در بخش پایش خرید خانواده روندهای خرید مصرف کنندگان شامل آنچه خریداری می شود و ویژگی های جمعیت شناختی خریدار و طریقه خرید مورد بررسی قرار می گیرد.

پاشاپور افزود: در بخش ارزیابی کمپین های تبلیغاتی نیز تبلیغات و رقبا مورد بررسی قرار گرفته و نقاط قابل بهبود شناسایی می شوند و در می یابیم چه برندی در چه زمانی و در چه رسانه‌ای تبلیغ کرده و قدرت اثرگذاری آن چه میزان بوده است.

 وی گفت : این گزارش‌ها به ما کمک می‌کنند تا علاوه بر بررسی رقبا متوجه شویم در چه زمانی تبلیغات انجام شده و وضعیت تبلیغات آن‌ها چگونه بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: : تیم‌های فروش و بازاریابی با استفاده از این داده‌ها روندهای بازار را تحلیل کرده و استراتژی‌های خود را بهبود می بخشند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha