۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
ایران محور گفت‌وگوی انگلیس و امارات

در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل، نخست وزیر جدید انگلیس با رئیس امارات دیدار و در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان گفت‌وگو کردند.

باشگاه خبرنگاران: ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) در جریان دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات در حاشیه بیست و هفتمین اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل در «شرم الشیخ» مصر، در خصوص ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش النشره، مذاکرات توافق هسته‌ای محور گفت‌وگوهای این دو مقام انگلیسی و اماراتی بوده است. گفته می‌شود «سوناک و بن زاید توافق کردند که به همکاری نزدیک در زمینه‌های دفاعی، امنیتی و تجاری از جمله پیشرفت در توافق تجاری بین انگلیس و کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در سال آینده ادامه دهند.»

عرب نیوز نیز گزارش داد در حاشیه این دیدار، نخست وزیر جدید انگلیس گفته است: «ما تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع کرده و در حال بررسی قدم‌های بعدی با شرکای خود هستیم».

گفتنی است، نیمه مهرماه امسال، در ادامه مواضع مداخله‌جویانه کشورهای غربی، دولت انگلیس اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را علیه پلیس امنیت اخلاقی و مقامات ارشد امنیتی ایران اعمال کرده است.

در پاسخ، وزارت خارجه کشورمان نیز ۲۷ مهرماه، در بیانیه‌ای از تحریم چند نهاد و شخص انگلیسی خبر داد. طبق این بیانیه، مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس، ستاد ارتباطات دولت انگلیس، معاون امنیتی وزارت کشور انگلیس و چند نماینده مجلس در فهرست تحریم‌های ایران قرار گرفتند.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت صدور روادید، توقیف اموال و دارایی آنان در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران و انسداد حساب‌های بانکی آنان در نظام مالی و بانکی کشورمان خواهد بود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها