۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
تهران در پی به سرانجام رساندن برجام است

کنعانی: مقامات آمریکایی به خوبی می‌دانند که ایران زیر فشار و با تهدید نه مذاکره می‌کند و نه امتیاز خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «مقامات آمریکایی به خوبی می‌دانند که ایران زیر فشار و با تهدید نه مذاکره می‌کند و نه امتیاز خواهد داد.»
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه «مقامات آمریکایی بار دیگر اعلام کرده‌اند که احیای توافق برجام با توجه به تحولات داخلی ایران در حال حاضر در اولویت آن‌ها قرار ندارد» تصریح کرد: «تناقض رفتاری و گفتاری اعضای غربی برجام به خصوص آمریکا امر جدیدی نیست.»
او با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان در ارتباط با موضوع برجام در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: «مقامات آمریکایی می‌دانند که ایران تحت فشار و تهدید مذاکره نمی‌کند و به دلیل فشار و تهدید امتیازی نیز نمی‌دهد. مذاکره و توافق منطق خودش را دارد. موضع ایران در ارتباط با مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها کاملا روشن است. ایران متعهد به برجام بود و به تعهداتش عمل کرد و دولت خاطی و ناقض برجام دولت آمریکاست و همانطور که اشاره کردم کشورهای اروپایی نیز به تعهداتشان در برجام عمل نکردند و علی رغم قول‌هایی که داده بودند نتوانستند خروج آمریکا از برجام را جبران کنند.»
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی با بیان این‌که «تهران به دنبال به سرانجام رساندن برجام است»، افزود: «نیاز به برجام نیاز یکجانبه ایران نیست و ایران از موضع ضعف مذاکره نمی‌کند. نیاز آمریکا و غرب به برجام کمتر از ایران نیست و آن‌ها نباید منتی را در این ارتباط بر ایران بگذارند. همانطور که پیش از این نیز گفته‌ایم توافق در دسترس است و طرف‌ها می‌توانند در کوتاه‌ترین مدت مذاکرات را جمع‌بندی کنند و به نتیجه برسانند. اگر از اراده سیاسی لازم برخوردار باشند.»
وی با تاکید مجدد مبنی بر این‌که «ایران از موضع ضعف و نیاز مذاکره نمی‌کند»، گفت: «توصیه ما مشخصا به شرکای اروپایی برجام این است که خودشان را تسلیم آمریکا نکنند.»

برای جزییات بیشتر کلیک کنید:
ایران تک خال اتمی خود را تحویل نمی‌دهد

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار