۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، انتخابات برای تعیین سرنوشت ۵۴۳ کرسی مجلس سفلی پارلمان هند، موسوم به «لوک سابا» از امروز جمعه آغاز شد؛ انتخاباتی که به موجب آن نزدیک به یک میلیارد رای دهنده در مدت بیش از یک ماه تا تاریخ اول ژوئن در آن شرکت کرده  و به نامزد و حزب مورد نظر خود رای می‌دهند.

دو رقیب اصلی در انتخابات سراسری پر جمعیت‌ترین کشور جهان عبارتند از «ائتلاف دموکراتیک ملی» که توسط حزب «نارندرا مودی»، نخست وزیر هند موسوم به حزب «بهاراتیا جاناتا»، رهبری می‌شود و ائتلافی متشکل از ۲۶ حزب موسوم به «ائتلاف فراگیر توسعه ملی هند» که رهبری آن را حزب مخالف اصلی یعنی «حزب کنگره ملی هند» بر عهده دارد.

۹۶۹ میلیون نفر رای‌دهنده هندی واجد شرایط شرکت در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار می‌شود، هستند. اولین مرحله در بازه زمانی ۱۹-۲۵ آوریل در ۱۰۲ حوزه انتخاباتی و ۲۱ ایالت برگزار می‌شود. پس از این مرحله نیز تعداد ۴۴۲ حوزه انتخاباتی و ۵۸ ایالت دیگر تا اول ژوئن در مراحل بعدی انتخابات که تا اول ژوئن به پایان خواهد رسید، شرکت خواهند کرد. شمارش آرای انتخابات نیز از روز چهارم ژوئن شروع خواهد شد.

نخست‌وزیر هند همچنان امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات سراسری شود در حالی که احزاب مخالف می‌گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی‌ها بسیاری از آزادی‌ها را از دست خواهند داد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و متحدانش برای سومین بار در انتخابات پارلمان هند پیروز خواهند شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار