۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
تولید گندله فولاد سنگان به پنج میلیون تن خواهد رسید

معاون بهره‌برداری فولاد سنگان خراسان، از دستیابی به تولید گندله به میزان ظرفیت اسمی این کارخانه تا پایان سال خبر داد.

فردای اقتصاد- سید علی شمسی‌نیا در گفتگو با روابط عمومی فولاد سنگان گفت: این شرکت زیرمجموعه فولاد مبارکه است و دارای یک واحد گندله‌سازی با ظرفیت پنج میلیون تن و یک واحد کنسانتره با همین ظرفیت است.

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که از مرز پنج میلیون تن گندله عبور کنیم. تاکنون در شش ماهه اول سال، دو میلیون و ۷۵۰ هزار تن تولید گندله و دو میلیون و ۱۵۰ هزار تن تولید کنسانتره داشته‌ایم.

معاون بهره‌برداری فولاد سنگان با اشاره به چالش‌های تامین گاز و برق، تصریح کرد: اگر مشکلی پیش نیاید،  تولید گندله به پنج میلیون تن خواهد رسید. هدف‌گذاری ما این است که در طرح های توسعه شرکت، ظرفیت گندله‌سازی را از پنج میلیون تن به هفت ونیم میلیون تن در سال افزایش دهیم.

وی همچنین از احداث یک واحد کنسانتره سازی دو و نیم میلیون تنی خبر داد و خاطرنشان کرد این واحد نیز تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

شمسی نیا اعلام کرد: با افزایش ظرفیت و ایجاد پتانسیل تولید زمینه برای فروش بیشتر فراهم خواهد شد که بر میزان سودآوری شرکت نیز تاثیر مثبت خواهد داشت، ضمن اینکه زمینه اشتغال مناسبی را نیز فراهم می آورد.

وی با اشاره به اهمیت تامین قطعات و تجهیزات برای حفظ کیفیت تولید، گفت: تامین به‌موقع قطعات، کیفیت تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال، زمان های تعمیرات دوره ای را با زمان خاموشی ناشی از کمبود انرژی منطبق کردیم و همچنین شرکت نسبت به تامین قطعات موردنیاز، اقدامات لازم را به عمل آورده است تا میزان کاهش تولید ناشی از کمبود برق وگاز و توقفات را به کمترین میزان برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌های لازم، ظرفیت‌های بالقوه شرکت به بالفعل تبدیل شود و تولید گندله و کنسانتره هریک به هفت و نیم میلیون تن افزایش یابد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha